Νομοθεσία σχετική με το Νέο Λύκειο
ΘΕΜΑ: Καθορισμός διδακτέας - εξεταστέας ύλης των μαθημάτων Β΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-2015
ΘΕΜΑ: Καθορισμός διδακτέας - εξεταστέας ύλης των μαθημάτων Β΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-2015
Έχοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις».
- Την με αριθμ. 94654/ΣΤ5/19-06-2014 (Β΄ 1618) κοινή Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο και Κωνσταντίνο Κουκοδήμο.
- Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Α΄ 98).
- Τις με αρ. 50/04-08-2014, 57/23-09-2014, 60/30-09-2014 και 63/15-10-2014 πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
- Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Α. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θα διδαχθεί από τον Σεπτέμβριο έως τον Μάιο επί δύο (2) ώρες την εβδομάδα η τραγωδία του Σοφοκλή Αντιγόνη (σχολ. βιβλίο B΄ Λυκείου: Σοφοκλέους Τραγωδίαι Αντιγόνη - Φιλοκτήτης). Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη έχει ως εξής:
α) Από την Εισαγωγή του σχολικού βιβλίου θα διδαχθούν τα εξής:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ι. Το δράμα, ΙΙ. Η τραγωδία, ΙΙΙ. Το αρχαίο θέατρο, IV. Οι δραματικοί αγώνες, V. Οι συντελεστές της παράστασης.
Από την ενότητα VII. Οι τρεις μεγάλοι τραγικοί θα διδαχθεί η υποενότητα με τίτλο Σοφοκλής.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ: Ο μύθος των Λαβδακιδών.
β) Από το κείμενο θα διδαχθούν αναλυτικά οι στίχοι ως εξής:
α. Από το πρωτότυπο
στίχοι 1-99, 280-314, 441-560, 635-761
β. Από μετάφραση
στίχοι 100-279, 332-440, 582-634, 781-987
Β. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
α) Αρχαία Ελληνική Γραμματεία: Λυσία, Υπέρ Μαντιθέου. Θα διδάσκεται επί μία (1) ώρα την εβδομάδα βάσει του διδακτικού εγχειριδίου «Ρητορικά Κείμενα Β΄ Λυκείου» των Κ. Δάλκου, Χ. Δάλκου, Γ. Μανουσόπουλου κ.ά.
β) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (Θεματογραφία): Θα διδάσκεται επί δύο (2) ώρες την εβδομάδα. Ειδικότερα:
Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη
α) Αρχαία Ελληνική Γραμματεία: Λυσία, Υπέρ Μαντιθέου
Από το διδακτικό εγχειρίδιο: «Ρητορικά Κείμενα Β΄ Λυκείου» των Κ. Δάλκου, Χ. Δάλκου, Γ. Μανουσόπουλου κ.ά. θα διδαχθούν τα εξής:
α) Εισαγωγή: 1. Η ρητορική στην Αρχαία Ελλάδα: Α΄. Η φυσική ρητορεία? Β΄. Η γέννηση της συστηματικής ρητορείας? Γ΄ Ρητορεία και σοφιστική? Ε΄. Τα είδη του αττικού ρητορικού λόγου? και ΣΤ΄ Τα μέρη του ρητορικού λόγου. 2. Ο Βίος του Λυσία? Tο έργο του Λυσία? και Η αξία του έργου. 3. Εισαγωγή στον Υπέρ Μαντιθέου λόγο του Λυσία.
β) Κείμενο: Λυσία, Υπέρ Μαντιθέου. Ο λόγος θα διδαχθεί ολόκληρος.
β) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (Θεματογραφία)
1. Από το Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας της Α? Λυκείου των Ν. Μήτση, Ειρ. Ζαμάρου, Ι. Παπανδρέου θα διδαχθούν στο σύνολό τους οι ενότητες 7, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 17 και 18.
2. Θα διδαχθούν για την άσκηση των μαθητών καθ? όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους περίπου είκοσι (20) έως είκοσι πέντε (25) θέματα εκτάσεως δέκα (10) έως δώδεκα (12) περίπου στίχων στερεοτύπου εκδόσεως από πεζά κείμενα της αττικής διαλέκτου. Τα επιλεγόμενα κείμενα ενδείκνυται να ανταποκρίνονται στο προς διδασκαλία, κάθε φορά, γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Για το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας της Β΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου ως διδακτικά εγχειρίδια θα χρησιμοποιηθούν τα βιβλία:
α) Έκφραση-Έκθεση Τεύχος Β΄ της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
β) Έκφραση-Έκθεση για το Γενικό Λύκειο-Θεματικοί Κύκλοι των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων Γενικού Λυκείου
γ) Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γενικό Λύκειο
Από το βιβλίο Έκφραση ?Έκθεση, Τεύχος Β΄ θα διδαχτούν τα εξής:
Η ΕΙΔΗΣΗ
Ι. Η ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ
1.Το γεγονός και το σχόλιο στην είδηση
2.Προβολή και διαφοροποίηση της είδησης
3.Παρεμβολή ξένου σχολίου στην είδηση
4. Διαπλοκή του γεγονότος με το σχόλιο στην είδηση
Λεξιλόγιο (σχετικό με το σχόλιο και την είδηση)
Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με την πληροφόρηση, τη δημοσιογραφία, τον Τύπο)
ΙΙ. Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ
1.Η οργάνωση της είδησης
2.Η οπτική γωνία του δημοσιογράφου στην είδηση
3.Ο τίτλος της είδησης
4.Συντακτικά στοιχεία στην είδηση
α. Η σειρά των λεκτικών συνόλων στην είδηση
β. Ενεργητική και παθητική σύνταξη στην είδηση
γ. Η χρήση των ονοματικών προσδιορισμών στην είδηση. Χρήση ονομάτων και επιθέτων
δ. Ο προσδιορισμός του χρόνου στην είδηση
5. Το σχόλιο πάνω σε μια είδηση
Λεξιλόγιο (σχετικό με το χρόνο)
Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας)
Οργάνωση του λόγου. Η χρήση του παραδείγματος στην ανάπτυξη παραγράφου και ευρύτερου κειμένου
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ
Βιογραφικά είδη
1. Βιογραφία, μυθιστορηματική βιογραφία
2. Βιογραφικό σημείωμα
α. Τα γεγονότα και τα σχόλια σε ένα βιογραφικό σημείωμα
β. Η δομή και το περιεχόμενο ενός βιογραφικού σημειώματος
Λεξιλόγιο βιογραφικού σημειώματος
4. Αυτοβιογραφικό σημείωμα
α. Σύγκριση ενός αυτοβιογραφικού σημειώματος με ένα βιογραφικό σημείωμα
β. Το έμμεσο σχόλιο στο αυτοβιογραφικό σημείωμα
δ. Ο πρακτικός σκοπός ενός (αυτο)βιογραφικού σημειώματος
Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με την εργασία και την επιλογή επαγγέλματος)
6. Ημερολόγιο
7. Συστατική επιστολή
Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με το χαρακτηρισμό ατόμου, τις στερεότυπες αντιλήψεις, το φυλετικό και κοινωνικό ρατσισμό)
Οργάνωση του λόγου:
Ι. Παράγραφος. Ανάπτυξη με σύγκριση και αντίθεση
ΙΙ. Ο ρόλος της αντίθεσης στη συνοχή του κειμένου
α. Συνοχή προτάσεων και περιόδων
β. Συνοχή παραγράφων με αντιθετική σύνδεση. Ανάπτυξη δύο εννοιών σε ένα ευρύτερο κείμενο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ? ΚΡΙΤΙΚΗ
Ι. Παρουσίαση και κριτική ενός βιβλίου
3. Βιβλιοκριτική
α. Λογοτεχνική κριτική
Λεξιλόγιο (σχετικό με τη λογοτεχνική κριτική)
β. Κριτική άλλων κειμένων
5. Απλή και διαδοχική υπόταξη
6. Οι αναφορικές προτάσεις
Λεξιλόγιο (σχετικό με τα θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση που ακολουθούν)
Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με την τέχνη και την κριτική έργου τέχνης)
ΙΙ. Παρουσίαση και κριτική μιας θεατρικής παράστασης
Λεξιλόγιο (σχετικό με τη θεατρική κριτική)
ΙΙΙ. Παρουσίαση και κριτική άλλων μορφών τέχνης
Λεξιλόγιο (σχετικό με την κριτική)
Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με την κριτική/αξιολόγηση του ατόμου και την αυτοκριτική)
ΙV. Οργάνωση του λόγου ορισμός και διαίρεση μιας έννοιας
1.Ορισμός
2.Διαίρεση
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ?ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Ι. Σημειώσεις
Α. Σημειώσεις από γραπτό λόγο
1.Κρατώ σημειώσεις κατά παράγραφο
2.Εργάζομαι σε ευρύτερες (από την παράγραφο) νοηματικές ενότητες και κρατώ σημειώσεις
3.Από τις σημειώσεις προχωρώ στο διάγραμμα του κειμένου
Β. Σημειώσεις από προφορικό λόγο
ΙΙ. Περίληψη
Α. Περίληψη γραπτού λόγου
1.Πώς οδηγούμαι στην περίληψη
2.Τι πρέπει να προσέχω σε μια περίληψη
3.Συγκρίνω δύο περιλήψεις, μία εκτενή και μία συνοπτική του ίδιου κειμένου
4.Εξετάζω τη χρήση της ενεργητικής και της παθητικής σύνταξης σε μία περίληψη
5.Παρατηρώ περιλήψεις από ποικίλα κείμενα
Β. Περίληψη προφορικού λόγου
1. Διαβάζω τη δημοσιογραφική περίληψη μιας συζήτησης
2. Παρουσιάζω σε προφορικό και γραπτό λόγο περίληψη μιας συζήτησης
Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση (σχετικά με τη λακωνική έκφραση και την προσπάθεια για εξοικονόμηση χρόνου στη σύγχρονη καθημερινή ζωή)
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ως διδακτικό εγχειρίδιο θα χρησιμοποιηθεί το Ανθολόγιο Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ Λυκείου.
Το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως μάθημα Γενικής Παιδείας διδάσκεται δύο (2) ώρες την εβδομάδα καθ? όλη τη διάρκεια του έτους με ελεύθερη επιλογή κειμένων από τον διδάσκοντα. Το δίωρο αυτό, εφόσον ο διδάσκων το επιθυμεί, είναι συνεχόμενο.Η επιλογή της διδακτέας ύλης θα είναι ίδια για όλα τα τμήματα της τάξης του ίδιου σχολείου, προκειμένου να τηρηθεί η ενότητα της διδασκαλίας και της αξιολόγησης. Κατά τη διάρκεια του έτους θα διδαχθούν κείμενα ποιητικά και πεζά, τουλάχιστον 16 για τα Ημερήσια Γενικά Λύκεια και 13 για τα Εσπερινά, αντιπροσωπευτικά όλων των ενοτήτων που περιέχονται στο οικείο σχολικό εγχειρίδιο (Νέα Αθηναϊκή Σχολή-Η Πεζογραφία, Νεότερη Λογοτεχνία-Πρώτη Δεκαετία του Μεσοπολέμου [1922-1930], Νεότερη Ποίηση, Πεζογραφία-Η Πεζογραφία του Μεσοπολέμου, Δοκίμιο, Ξένη Λογοτεχνία).Θα διδαχθούν, επίσης, τα γραμματολογικά στοιχεία που συνοδεύουν τα κείμενα που πρόκειται να διδαχθούν αλλά και τα γραμματολογικά στοιχεία που δίνονται στην εισαγωγή κάθε ενότητας.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διδακτέα- εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Ιστορίας της Β΄ Τάξης του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου με βάση το σχολικό βιβλίο Ιστορία του Μεσαιωνικού και του Νεότερου Κόσμου 565-1815, των Ι. Δημητρούκα, Θ. Ιωάννου, Κ. Μπαρούτα, είναι η ακόλουθη:
Ι. Από το θάνατο του Ιουστινιανού ως την αποκατάσταση των εικόνων και τη συνθήκη του Βερντέν (565-843)
2. Η βασιλεία του Ηρακλείου (610-641). Αποφασιστικοί αγώνες και μεταρρυθμίσεις
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ
5. Η Εικονομαχία
6. Κοινωνία και οικονομία
7. Σλάβοι και Βούλγαροι
8. Το Φραγκικό κράτος υπό τις δυναστείες των Μεροβιγγείων και των Καρολιδών
ΙΙ. Η εποχή της ακμής: από τον τερματισμό της Εικονομαχίας ως το Σχίσμα των δύο εκκλησιών (843-1054)
1. Προοίμιο της ακμής του Βυζαντινού Κράτους (843-867)
3. Κοινωνία
5. Η διεθνής ακτινοβολία του Βυζαντίου
7. Οικονομία και κοινωνία στη Δυτική Ευρώπη. Το σύστημα της Φεουδαρχίας
ΙΙΙ. Από το Σχίσμα των δύο εκκλησιών ως την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους (1054-1204)
1. Εσωτερική κρίση και εξωτερικοί κίνδυνοι (1054-1081)
2. Η εσωτερική πολιτική των Κομνηνών (1081-1185)
7. Οι Σταυροφορίες: α. Οι αιτίες, δ. Η Τέταρτη Σταυροφορία, ε. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους
IV. Η Λατινοκρατία και η Παλαιολόγεια εποχή (1204-1453). Ο Ύστερος Μεσαίωνας στη Δύση
2. Τα Ελληνικά κράτη: Τραπεζούς, Ήπειρος, Νίκαια
6. Οι Οθωμανοί και η ραγδαία προέλασή τους
7. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
VI. Από την άλωση της Κωνσταντινούπολης και τις Ανακαλύψεις των Νέων Χωρών ως τη συνθήκη της Βεστφαλίας (1453-1648)
2. Αναγέννηση και ανθρωπισμός
3. Ανακαλύψεις
4. Θρησκευτική μεταρρύθμιση (1517-1555)
VII. Από τη συνθήκη της Βεστφαλίας (1648) έως το συνέδριο της Βιέννης (1815)
1. Ο Διαφωτισμός
2. Οι οικονομικές εξελίξεις: Οι απαρχές της Βιομηχανικής επανάστασης, οι οικονομικές θεωρίες
3. Η Αμερικανική επανάσταση
4. Η Γαλλική επανάσταση και η Ναπολεόντεια περίοδος (1789-1815)
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διδακτέα και εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Φιλοσοφίας της Β? τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου με βάση το σχολικό βιβλίο Αρχές Φιλοσοφίας των Σ. Βιρβιδάκη, Β. Καρασμάνη, Χ. Τουρνά είναι η ακόλουθη:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Ξεκινώντας από την απορία
Ενότητα πρώτη: Η ιδιαιτερότητα της φιλοσοφικής σκέψης
Ενότητα δεύτερη: Βασικοί στόχοι της φιλοσοφικής δραστηριότητας
Ενότητα τρίτη: Κλάδοι της Φιλοσοφίας και επιστήμες
Ενότητα τέταρτη: Φιλοσοφία και κοινωνία: 2. Η χρησιμότητα της Φιλοσοφίας
Ενότητα πέμπτη: Φιλοσοφία και ιστορία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Κατανοώντας τα πράγματα
Ενότητα δεύτερη: Λέξεις, νόημα και καθολικές έννοιες
Ενότητα τέταρτη: Λογική και Φιλοσοφία: 1. Λόγος και λογική
Ενότητα πέμπτη: Αριστοτελική λογική
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Αναζητώντας τη γνώση
Ενότητα πρώτη: Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης: 1. Η σκεπτικιστική πρόκληση ? Διαφορετικά είδη σκεπτικισμού: α. Αμφισβήτηση της δυνατότητας γνώσης και επιδίωξη της αταραξίας (αρχαίος σκεπτικισμός), β. Νεότερες μορφές σκεπτικισμού (μόνο η υποενότητα 1: Ακραία μεθοδολογική αμφιβολία: Υπάρχει κάτι για το οποίο δεν μπορώ να αμφιβάλλω;)
Ενότητα τρίτη: Θεωρίες για την πηγή της γνώσης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ανακαλύπτοντας το νου
Ενότητα πρώτη: Εισαγωγή στη Μεταφυσική
Ενότητα δεύτερη: Νους και σώμα ? δυϊστικές θεωρίες
Ενότητα τρίτη: Νους και σώμα ? μονιστικές θεωρίες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Αξιολογώντας την πράξη
Ενότητα πρώτη: Αναζήτηση κριτηρίου ηθικής ορθότητας
Ενότητα δεύτερη: Απορίες και ενστάσεις για τη δυνατότητα ηθικής σκέψης και πράξης
Ενότητα τρίτη: Η δικαιολόγηση της ηθικής στάσης ζωής
Ενότητα τέταρτη: Πρακτικές εφαρμογές του ηθικού προβληματισμού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ορίζοντας το δίκαιο
Ενότητα πρώτη: Μορφές πολιτικής οργάνωσης των ανθρώπινων κοινωνιών
Ενότητα δεύτερη: Κοινωνικό συμβόλαιο και δημοκρατικές πολιτείες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Θαυμάζοντας το ωραίο
Ενότητα πρώτη: Φύση, τέχνη και αισθητική εμπειρία
Ενότητα δεύτερη: Βασικές αντιλήψεις για την τέχνη
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Η διδακτέα - εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Φιλοσοφίας της Β? τάξης Λυκείου των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων, με βάση το σχολικό βιβλίο Αρχές Φιλοσοφίας, τωνΣτ. Βιρβιδάκη, Β. Καρασμάνη,Χ. Τουρνά, είναι η ακόλουθη:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : Ξεκινώντας από την απορία
Ενότητα πρώτη: Η ιδιαιτερότητα της φιλοσοφικής σκέψης.
Ενότητα δεύτερη: Βασικοί στόχοι της φιλοσοφικής δραστηριότητας.
Ενότητα τρίτη: Κλάδοι της φιλοσοφίας και επιστήμες.
Ενότητα τέταρτη: Φιλοσοφία και κοινωνία: 2. Η χρησιμότητα της φιλοσοφίας.
Ενότητα πέμπτη: Φιλοσοφία και ιστορία.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 : Κατανοώντας τα πράγματα
Ενότητα δεύτερη: Λέξεις, νόημα και καθολικές έννοιες: 1. Λέξεις και νόημα, 2. Οι καθολικές έννοιες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Αναζητώντας τη γνώση
Ενότητα πρώτη: Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης: 1. Η σκεπτικιστική πρόκληση ?
Διαφορετικά είδη σκεπτικισμού: α) Αμφισβήτηση της δυνατότητας γνώσης και επιδίωξη της αταραξίας (αρχαίος σκεπτικισμός).
Ενότητα τρίτη: Θεωρίες για την πηγή της γνώσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Αξιολογώντας την πράξη
Ενότητα πρώτη: Αναζήτηση κριτηρίου ηθικής ορθότητας.
Ενότητα δεύτερη: Απορίες και ενστάσεις για τη δυνατότητα ηθικής σκέψης και πράξης.
Ενότητα τρίτη: Η δικαιολόγηση της ηθικής στάσης ζωής.
Ενότητα τέταρτη: Πρακτικές εφαρμογές του ηθικού προβληματισμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ορίζοντας το δίκαιο
Ενότητα δεύτερη: Κοινωνικό συμβόλαιο και δημοκρατικές πολιτείες.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Θαυμάζοντας το ωραίο
Ενότητα πρώτη: Φύση, τέχνη και αισθητική εμπειρία.
Ενότητα δεύτερη: Βασικές αντιλήψεις για την τέχνη.
ΑΛΓΕΒΡΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διδακτέα- Εξεταστέα ύλη
Από το βιβλίο «Άλγεβρα Β΄ Γενικού Λυκείου» των Ανδρεαδάκη Σ. κ.ά.
Κεφ. 1ο:Συστήματα
- Γραμμικά Συστήματα (χωρίς τις αποδείξεις των συμπερασμάτων της υποπαραγράφου «Λύση-Διερεύνηση γραμμικού συστήματος 2x
- Μη Γραμμικά Συστήματα
Κεφ.2ο: Ιδιότητες Συναρτήσεων
- Μονοτονία-Ακρότατα-Συμμετρίες Συνάρτησης
- Κατακόρυφη-Οριζόντια Μετατόπιση Καμπύλης
Κεφ. 3ο: Τριγωνομετρία
3.1. Τριγωνομετρικοί Αριθμοί Γωνίας
3.2. Βασικές Τριγωνομετρικές Ταυτότητες (χωρίς την απόδειξη της ταυτότητας 4 )
3.3. Αναγωγή στο 1o Τεταρτημόριο
3.4 Οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις
3.5 Βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις
3.6 Τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος γωνιών (χωρίς τις αποδείξεις των τύπων)
3.7 Τριγωνομετρικοί αριθμοί της γωνίας 2α (χωρίς τις αποδείξεις των τύπων)
Κεφ. 4ο: Πολυώνυμα - Πολυωνυ?ικές εξισώσεις
4.1. Πολυώνυμα
4.2. Διαίρεση πολυωνύμων
4.3. Πολυωνυ?ικές εξισώσεις και ανισώσεις (χωρίς την υποπαράγραφο «Προσδιορισμός ρίζας με προσέγγιση»)
4.4. Εξισώσεις και ανισώσεις που ανάγονται σε πολυωνυμικές
Κεφ. 5ο: Εκθετική και Λογαριθμική συνάρτηση
5.1. Εκθετική συνάρτηση
5.2. Λογάριθμοι (χωρίς την απόδειξη της αλλαγής βάσης)
5.3. Λογαριθμική συνάρτηση (να διδαχθούν μόνο οι λογαριθμικές συναρτήσεις με βάση το 10 και το e).
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διδακτέα- Εξεταστέα ύλη
Από το βιβλίο «Ευκλείδεια Γεωμετρία Α΄ και Β΄ Ενιαίου Λυκείου» των Αργυρόπουλου Η, Βλάμου Π., Κατσούλη Γ., Μαρκάκη Σ. και Σιδέρη Π.
Κεφ. 7o: Αναλογίες
- Εισαγωγή
- Διαίρεση ευθύγραμμου τ?ή?ατος σε ν ίσα μέρη
- Γινόμενο ευθύγραμμου τ?ή?ατος ?ε αριθμό ? Λόγος ευθύγραμμων τ?η?άτων
- Ανάλογα ευθύγραμμα τ?ή?ατα ? Αναλογίες
- Μήκος ευθύγραμμου τ?ή?ατος
- Διαίρεση τ?η?άτων εσωτερικά και εξωτερικά ως προς δοσμένο λόγο (Μόνο οι ορισμοί της διαίρεσης ευθυγράμμου τμήματος ΑΒ από σημείο Μ, εσωτερικά ή εξωτερικά)
- Θεώρημα του Θαλή { (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και του Πορίσματος, το πρόβλημα 2 (Διαίρεση ευθύγραμμου τμήματος σε δοσμένο λόγο ) και χωρίς τους ορισμούς «συζυγή αρμονικά» και «αρμονική τετράδα»)}.
- Θεωρήματα των διχοτόμων τριγώνου (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και χωρίς τον υπολογισμό των ευθυγράμμων τμημάτων στα οποία η διχοτόμος ? εσωτερική ή εξωτερική ? διαιρεί την απέναντι πλευρά)
Κεφ. 8ο: Ομοιότητα
- Όμοια ευθύγραμμα σχήματα
- Κριτήρια ομοιότητας (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων I, ΙΙ και ΙΙΙ και τις εφαρμογές 1, 2 και 3)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Να μην διδαχθούν οι αποδεικτικές ασκήσεις, τα σύνθετα θέματα και οι γενικές ασκήσεις από τα κεφάλαια 7 και 8.
Κεφ. 9ο: Μετρικές σχέσεις
- Ορθές προβολές
- Το Πυθαγόρειο θεώρημα
- Γεωμετρικές κατασκευές
- Γενίκευση του Πυθαγόρειου θεωρήματος (χωρίς την εφαρμογή ΙΙ)
- Θεωρήματα Διαμέσων
- Τέμνουσες κύκλου
Κεφ. 10ο: Εμβαδά
- Πολυγωνικά χωρία
- Εμβαδόν ευθύγραμμου σχήματος - Ισοδύναμα ευθύγρα??α σχήματα
- Εμβαδόν βασικών ευθύγραμμων σχημάτων
- Άλλοι τύποι για το εμβαδόν τριγώνου (χωρίς την απόδειξη των τύπων Ι και ΙΙΙ)
- Λόγος εμβαδών όμοιων τριγώνων ? πολυγώνων (χωρίς την απόδειξη του Θεωρήματος ΙΙ)
- Μετασχηματισμός πολυγώνου σε ισοδύναμό του.
Κεφ. 11ο: Μέτρηση Κύκλου
- Ορισμός κανονικού πολυγώνου
- Ιδιότητες και στοιχεία κανονικών πολυγώνων (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και του Πορίσματος )
- Εγγραφή βασικών κανονικών πολυγώνων σε κύκλο και στοιχεία τους (χωρίς τις εφαρμογές 2,3)
- Προσέγγιση του μήκους του κύκλου ?ε κανονικά πολύγωνα
- Μήκος τόξου
- Προσέγγιση του εμβαδού κύκλου ?ε κανονικά πολύγωνα
- Εμβαδόν κυκλικού το?έα και κυκλικού τ?ή?ατος
- Τετραγωνισμός κύκλου
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διδακτέα- Εξεταστέα ύλη
Από το βιβλίο «Ευκλείδεια Γεωμετρία Α΄ και Β΄ Ενιαίου Λυκείου» των Αργυρόπουλου Η, Βλάμου Π., Κατσούλη Γ., Μαρκάκη Σ. και Σιδέρη Π.
Κεφ. 7o: Αναλογίες
- Εισαγωγή
- Διαίρεση ευθύγραμμου τ?ή?ατος σε ν ίσα μέρη
- Γινόμενο ευθύγραμμου τ?ή?ατος ?ε αριθμό ? Λόγος ευθύγραμμων τ?η?άτων
- Ανάλογα ευθύγραμμα τ?ή?ατα ? Αναλογίες
- Μήκος ευθύγραμμου τ?ή?ατος
- Διαίρεση τ?η?άτων εσωτερικά και εξωτερικά ως προς δοσμένο λόγο (Μόνο οι ορισμοί της διαίρεσης ευθυγράμμου τμήματος ΑΒ από σημείο Μ, εσωτερικά ή εξωτερικά)
- Θεώρημα του Θαλή {(χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και του Πορίσματος, το πρόβλημα 2 (διαίρεση ευθύγραμμου τμήματος σε δοσμένο λόγο) και χωρίς τους ορισμούς «συζυγή αρμονικά» και «αρμονική τετράδα»}.
- Θεωρήματα των διχοτόμων τριγώνου (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και χωρίς τον υπολογισμό των ευθυγράμμων τμημάτων στα οποία η διχοτόμος ? εσωτερική ή εξωτερική ? διαιρεί την απέναντι πλευρά)
Κεφ. 8ο: Ομοιότητα
- Όμοια ευθύγραμμα σχήματα
- Κριτήρια ομοιότητας (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων I, ΙΙ και ΙΙΙ και τις εφαρμογές 1, 2 και 3)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Να μην διδαχθούν οι αποδεικτικές ασκήσεις, τα σύνθετα θέματα και οι γενικές ασκήσεις από τα κεφάλαια 7 και 8.
Κεφ. 9ο: Μετρικές σχέσεις
- Ορθές προβολές
- Το Πυθαγόρειο θεώρημα (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων ΙΙΙ και ΙV)
- Γενίκευση του Πυθαγόρειου θεωρήματος (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και χωρίς την εφαρμογή ΙΙ)
Κεφ. 10ο: Εμβαδά
- Πολυγωνικά χωρία
- Εμβαδόν ευθύγραμμου σχήματος - Ισοδύναμα ευθύγραμμα σχήματα
- Εμβαδόν βασικών ευθύγραμμων σχημάτων (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων Ι και ΙΙ)
- Άλλοι τύποι για το εμβαδόν τριγώνου (Μόνο ο τύπος του Ήρωνα και χωρίς την απόδειξή του)
- Λόγος εμβαδών όμοιων τριγώνων ? πολυγώνων (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων)
Κεφ. 11ο: Μέτρηση Κύκλου
- Ορισμός κανονικού πολυγώνου
- Ιδιότητες και στοιχεία κανονικών πολυγώνων (χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων και του Πορίσματος)
- Εγγραφή βασικών κανονικών πολυγώνων σε κύκλο και στοιχεία τους (χωρίς τις εφαρμογές 2,3)
- Προσέγγιση του μήκους του κύκλου ?ε κανονικά πολύγωνα
- Μήκος τόξου
- Προσέγγιση του εμβαδού κύκλου ?ε κανονικά πολύγωνα
- Εμβαδόν κυκλικού το?έα και κυκλικού τ?ή?ατος
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διδακτέα ?Εξεταστέα ύλη
Από το βιβλίο «Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Β΄ Τάξης Γενικού Λυκείου» των Αδαμόπουλου Λ., Βισκαδουράκη Β., Γαβαλά Δ., Πολύζου Γ. και Σβέρκου Α.
Κεφ. 1ο: Διανύσματα
- Η Έννοια του Διανύσματος
- Πρόσθεση και Αφαίρεση Διανυσμάτων
- Πολλαπλασιασμός Αριθμού με Διάνυσμα (χωρίς τις Εφαρμογές 1 και 2)
- Συντεταγμένες στο Επίπεδο {(Χωρίς την απόδειξη που περιλαμβάνεται στην υποπαράγραφο «Συντεταγμένες διανύσματος», χωρίς την Εφαρμογή 2 και χωρίς την απόδειξη που περιλαμβάνεται στην υποπαράγραφο «Συνθήκη Παραλληλίας Διανυσμάτων »)}.
- Εσωτερικό Γινόμενο Διανυσμάτων (χωρίς την απόδειξη του τύπου της αναλυτικής έκφρασης Εσωτερικού Γινομένου).
Κεφ. 2ο: Η Ευθεία στο Επίπεδο
- Εξίσωση Ευθείας
- Γενική Μορφή Εξίσωσης Ευθείας (χωρίς την εφαρμογή 2)
- Εμβαδόν Τριγώνου (χωρίς τις αποδείξεις των τύπων της απόστασης σημείου από ευθεία, του εμβαδού τριγώνου και χωρίς την Εφαρμογή 1).
Κεφ. 3ο: Κωνικές Τομές
- Ο Κύκλος (χωρίς την υποπαράγραφο « Παραμετρικές Εξισώσεις Κύκλου»).
- Η Παραβολή (χωρίς την απόδειξη της εξίσωσης της παραβολής, την απόδειξη του τύπου της εφαπτομένης και την Εφαρμογή 1)
- Η Έλλειψη (χωρίς την απόδειξη της εξίσωσης της έλλειψης, την υποπαράγραφο «Παραμετρικές Εξισώσεις Έλλειψης» και χωρίς τις εφαρμογές αυτής της παραγράφου)
- Η Υπερβολή (χωρίς την απόδειξη της εξίσωσης της υπερβολής και την απόδειξη του τύπου των ασύμπτωτων)
- Μόνο η υποπαράγραφος «σχετική θέση ευθείας και κωνικής».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Α) Δεν θα διδαχθούν οι ασκήσεις Β ομάδας των παραγράφων 3.2, 3.3 και 3.4.
Β) Από τις γενικές ασκήσεις του 3ου Κεφαλαίου δεν θα διδαχθούν ασκήσεις που αναφέρονται στις παραπάνω παραγράφους (Παραβολή, Έλλειψη και Υπερβολή).
ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Βιβλίο: «Φυσική Γενικής Παιδείας Β? Γενικού Λυκείου» των Ν. Αλεξάκη κ.ά.
1: ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ
Εισαγωγικό Ένθετο.
1.1 Ο Νόμος του Coulomb
Να μη διδαχθεί το παράδειγμα 2 (σελ. 15-16)
1.2 Ηλεκτρικό πεδίο
1.4 Δυναμικό ? διαφορά δυναμικού
Να μη διδαχθεί το ερώτημα (γ) στο Παράδειγμα 7 (σελίδα 29)
Παρατήρηση: Να οριστεί αξιωματικά η δυναμική ενέργεια, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 1.4, αφού η ενότητα 1.3 είναι εκτός ύλης.
Στρατηγική επίλυσης προβλημάτων
Η στρατηγική επίλυσης προβλημάτων δεν αποτελεί εξεταστέα ύλη.
Λυμένα προβλήματα.
Να μη διδαχθούν τα λυμένα προβλήματα 1, 2, 3 και 4 (σελίδες 39-42).
Ερωτήσεις ? Δραστηριότητες, Προβλήματα
Αφαιρούνται ερωτήσεις - δραστηριότητες και προβλήματα που αντιστοιχούν σε ύλη που αφαιρείται.
Να διδαχθούν ερωτήσεις και προβλήματα που αναφέρονται σε έως και 3 συνευθειακά ηλεκτρικά φορτία.
Να μη διδαχτούν:
- ερωτήσεις και προβλήματα:
α) που αναφέρονται σε 3 ή περισσότερα ηλεκτρικά φορτία που δεν είναι συνευθειακά
β) κίνησης φορτίων,
γ) ισορροπίας φορτίων με δυνάμεις στο επίπεδο.
- τα προβλήματα 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20,27 μέχρι 44
Επισήμανση:
Να γίνει διόρθωση στην εκφώνηση της ερώτησης 12 «τα κενά του κειμένου με μία ή περισσότερες λέξεις».
Ένθετα: Να μη διδαχθούν
Εργαστηριακή δραστηριότητα: Όχι
2. ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ: ΣΥΝΕΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ
2.1 Ηλεκτρικές πηγές
2.2 Ηλεκτρικό ρεύμα
Να μη διδαχθεί το «Αναλυτική περιγραφή του ηλεκτρικού ρεύματος στους μεταλλικούς αγωγούς» ( σελίδα 65)
2.3 Κανόνες του Kirchhoff
Να μη διδαχθεί το «2ος Κανόνας Kirchhoff (Κίρχοφ)» ( σελίδα 71-72)
2.4 Αντίσταση - Αντιστάτης
Να μη διδαχθούν οι «Τύποι αντιστατών (αντιστάσεων)», «Χρωματικός κώδικας» και το Παράδειγμα υπολογισμού αντίστασης (σελίδα 79-80)
2.5 Συνδεσμολογία αντιστατών (αντιστάσεων)
Να μη διδαχθεί ο 1ος τρόπος επίλυσης του ερωτήματος (β) στο παράδειγμα 7 (σελίδα 86)
2.7 Ενέργεια και ισχύς του ηλεκτρικού ρεύματος
2.8 Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής
2.9 Νόμος του Οhm για κλειστό κύκλωμα
Εργαστηριακή Άσκηση: Ενεργειακή μελέτη των στοιχείων απλού ηλεκτρικού κυκλώματος με πηγή και ωμικό καταναλωτή (εκτός του κινητήρα)
Εργαστηριακή Άσκηση: Μελέτη της χαρακτηριστικής καμπύλης ηλεκτρικής πηγής και ωμικού καταναλωτή (εκτός της κρυσταλλοδιόδου)
Στρατηγική επίλυσης προβλημάτων
Η στρατηγική επίλυσης προβλημάτων δεν αποτελεί εξεταστέα ύλη.
Λυμένα προβλήματα
Να μη διδαχθούν τα λυμένα προβλήματα 1, 3, 4 και 5 (σελίδες 113, 115-117).
Ερωτήσεις ? Δραστηριότητες, Προβλήματα
Αφαιρούνται ερωτήσεις-δραστηριότητες και προβλήματα που αναφέρονται σε ύλη η οποία δεν διδάσκεται.
Αφαιρούνται τα προβλήματα 1, 2, 3, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 31, 38, 41, 43 έως και 48
Ένθετα: Να μη διδαχθούν
3. ΦΩΣ
Το εισαγωγικό ένθετο αποτελεί διδακτέα και όχι εξεταστέα ύλη.
3.1 Η φύση του φωτός.
3.3 Μήκος κύματος και συχνότητα του φωτός κατά τη διάδοσή του.
3.4 Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα.
Αφαιρούνται ερωτήσεις, ασκήσεις και προβλήματα του κεφαλαίου που αντιστοιχούν σε ύλη που αφαιρείται.
Παρατηρήσεις:
1. Δεν αποτελούν διδακτέα - εξεταστέα ύλη τα περιεχόμενα των έγχρωμων πλαισίων (με πράσινο χρώμα).
2. Δεν αποτελεί διδακτέα - εξεταστέα ύλη το ελεύθερο ανάγνωσμα καθώς και η σύνοψη του 3ου κεφαλαίου.
3. Το παράδειγμα 3-2 αποτελεί διδακτέα- εξεταστέα ύλη.
4. ΑΤΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
4.1 Ενέργεια του ηλεκτρονίου στο άτομο του υδρογόνου.
Παρατήρηση: Να οριστούν αξιωματικά οι έννοιες της στροφορμής υλικού σημείου (σελίδα 181), της κεντρομόλου δύναμης και της κεντρομόλου επιτάχυνσης (σελίδα 182).
4.2 Διακριτές ενεργειακές στάθμες.
4.3 Μηχανισμός παραγωγής και απορρόφησης φωτονίων.
Αφαιρείται το παράδειγμα 4-4 (σελίδες 189-190) και γενικότερα ερωτήσεις, ασκήσεις ? προβλήματα με υποθετικά άτομα και υδρογονοειδή.
4.4 Ακτίνες Χ.
Αφαιρούνται ερωτήσεις, ασκήσεις και προβλήματα του κεφαλαίου που αντιστοιχούν σε ύλη που αφαιρείται.
Παρατηρήσεις:
1. Δεν αποτελούν διδακτέα- εξεταστέα ύλη τα περιεχόμενα των έγχρωμων πλαισίων (με πράσινο χρώμα).
2. Δεν αποτελεί διδακτέα- εξεταστέα ύλη η σύνοψη του 4ου κεφαλαίου.
3. Τα παραδείγματα 4-1, 4-2, 4-3, 4-5 και 4-6 αποτελούν διδακτέα- εξεταστέα ύλη.
ΦΥΣΙΚΗ
ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Βιβλίο: «Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Β? ΓΕΛ» των Ι. Βλάχου κ.ά.
1: ΚΑΜΠΥΛΟΓΡΑΜΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
1-1 Οριζόντια βολή
Παρατήρηση: Προτείνεται οι διδάσκοντες αρχικά να αναφερθούν στην διανυσματική μορφή του θεμελιώδους νόμου της Μηχανικής.
1-2 Ομαλή κυκλική κίνηση
1-3 Κεντρομόλος δύναμη
Δεν αποτελούν διδακτέα- εξεταστέα ύλη: τα ένθετα ?Από τον Αριστοτέλη στο Νεύτωνα? και ? Ντετερμινισμός ή χάος? και η περίληψη του κεφαλαίου.
Αφαιρούνται ερωτήσεις και ασκήσεις - προβλήματα του κεφαλαίου που αντιστοιχούν σε ύλη που αφαιρείται καθώς και η άσκηση 7 (σελίδα 34)
2: ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ
2-1 Η έννοια του συστήματος. Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
2-2 Το φαινόμενο της κρούσης
2-3 Η έννοια της ορμής
2-4 Η δύναμη και η μεταβολή της ορμής
2-5 Η αρχή διατήρησης της ορμής
2-6 Μεγέθη που δεν διατηρούνται στην κρούση
2-7 Εφαρμογές της διατήρησης της ορμής
Δεν αποτελεί διδακτέα- εξεταστέα ύλη η περίληψη του κεφαλαίου.
3. ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
3-1 Εισαγωγή.
3-2 Οι νόμοι των αερίων.
3-3 Καταστατική εξίσωση των ιδανικών αερίων.
3-4 Κινητική θεωρία.
3-5 Τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα
Αφαιρείται η απόδειξη της σχέσης . (σελίδα 79-80)
Δεν αποτελεί διδακτέα- εξεταστέα ύλη η σύνοψη του κεφαλαίου.
Αφαιρούνται οι δραστηριότητες (σελίδα 87)
Ερωτήσεις, ασκήσεις, προβλήματα.
Αφαιρούνται ερωτήσεις και ασκήσεις - προβλήματα του κεφαλαίου που αντιστοιχούν σε ύλη που αφαιρείται, καθώς και τα προβλήματα 34 και 35 (σελίδα 93)
Ένθετα: Να μη διδαχθούν.
Εργαστηριακή δραστηριότητα.
Πειραματική επιβεβαίωση του γενικού νόμου των ιδανικών αερίων (Εργαστηριακή άσκηση 1).
4. ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
4-1 Εισαγωγή
4-2 Θερμοδυναμικό σύστημα.
4-3 Ισορροπία θερμοδυναμικού συστήματος.
4-4 Αντιστρεπτές μεταβολές.
4-5 Έργο παραγόμενο από αέριο κατά τη διάρκεια μεταβολών όγκου.
4-6 Θερμότητα.
4-7 Εσωτερική ενέργεια.
4-8 Πρώτος θερμοδυναμικός νόμος.
4-9 Εφαρμογή του πρώτου θερμοδυναμικού νόμου σε ειδικές περιπτώσεις.
4-10 Γραμμομοριακές ειδικές θερμότητες αερίων.
4-11 Θερμικές μηχανές.
Εκτός ύλης το παράδειγμα 4.4 (σελίδες 115-116)
4-12 Ο δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος.
4-13 Η μηχανή του Carnot.
Δεν αποτελεί διδακτέα- εξεταστέα ύλη η σύνοψη του κεφαλαίου.
Αφαιρούνται οι δραστηριότητες σελίδα 128.
Ερωτήσεις, ασκήσεις, προβλήματα.
Αφαιρούνται ερωτήσεις και ασκήσεις - προβλήματα του κεφαλαίου που αντιστοιχούν σε ύλη που αφαιρείται καθώς και τα προβλήματα 71, 72 (σελίδα 141).
Αφαιρούνται προβλήματα της μορφής του παραδείγματος 4.4, για οποιαδήποτε θερμική μηχανή.
Ένθετο: Να μη διδαχθεί.
5. ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
5-6 Η δυναμική ενέργεια πολλών σημειακών φορτίων.
5-7 Σχέση έντασης και διαφοράς δυναμικού στο ομογενές ηλεκτροστατικό πεδίο
5-8 Κινήσεις φορτισμένων σωματιδίων σε ομογενές ηλεκτροστατικό πεδίο
Δεν αποτελούν διδακτέα - εξεταστέα ύλη οι ενότητες: ?Ο καθοδικός σωλήνας? και ?Παλμογράφος? (σελίδες 163-165)
5-9 Πυκνωτής και χωρητικότητα
5-10 Ενέργεια αποθηκευμένη σε φορτισμένο πυκνωτή
Δεν αποτελεί διδακτέα- εξεταστέα ύλη το ?Υπολογισμός της ενέργειας φορτισμένου πυκνωτή? (σελίδα 169).
Δεν αποτελεί διδακτέα- εξεταστέα ύλη η σύνοψη του κεφαλαίου.
Η δραστηριότητα της σελίδας 185 να μην διδαχτεί.
Ερωτήσεις, ασκήσεις προβλήματα
Αφαιρούνται ερωτήσεις και ασκήσεις - προβλήματα του κεφαλαίου που αναφέρονται σε ύλη που αφαιρείται καθώς και οι ασκήσεις 59, 61 (σελίδα 195), τα προβλήματα 94, 96 και 101 (σελίδες 201 και 202).
Εργαστηριακή δραστηριότητα
Γνωριμία με τον παλμογράφο (δεν αποτελεί εξεταστέα ύλη).
ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθεί το βιβλίο «Χημεία» Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας.
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ | |
1.1 «Εισαγωγή στην οργανική χημεία» | |
1.2 «Ταξινόμηση οργανικών ενώσεων ? ομόλογες σειρές» | |
1.3 «Ονοματολογία άκυκλων οργανικών ενώσεων» | |
1.4 «Ισομέρεια» Παρατήρηση: Οι μαθητές να ασκηθούν στην εύρεση ισομερών που αντιστοιχούν σε μοριακούς τύπους άκυκλων οργανικών ενώσεων που περιέχουν μέχρι και τέσσερα (4) άτομα άνθρακα. |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ - ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ | |
2.1 «Πετρέλαιο-προϊόντα πετρελαίου. Βενζίνη. Καύση-καύσιμα» | |
2.2 «Νάφθα ? Πετροχημικά» | |
2.3 «Αλκάνια ? μεθάνιο, φυσικό αέριο, βιοαέριο» | |
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Παρασκευές» των αλκανίων | |
2.4 «Καυσαέρια- καταλύτες αυτοκινήτων» | |
2.5 Αλκένια ? αιθένιο ή αιθυλένιο | |
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Προέλευση -Παρασκευές» αλκενίων | |
Να μην διδαχθεί ο πίνακας με τα παραδείγματα πολυμερισμού προσθήκης | |
Να μην διδαχθεί ο πίνακας με τις βιομηχανικές χρήσεις του αιθυλενίου | |
2.6 Αλκίνια - αιθίνιο ή ακετυλένιο | |
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Παρασκευές» του ακετυλενίου | |
Να μην διδαχθεί η αντίδραση σχηματισμού του χαλκοακετυλενιδίου | |
Να μην διδαχθεί ο πίνακας με τις συνθέσεις του ακετυλενίου και το παράδειγμα (2.6) που αναφέρεται στην παρασκευή της αιθανάλης με πρώτη ύλη το ανθρακασβέστιο. | |
2.8. «Ατμοσφαιρική ρύπανση ? Φαινόμενο θερμοκηπίου ? Τρύπα όζοντος» | |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΑΛΚΟΟΛΕΣ - ΦΑΙΝΟΛΕΣ | |
3.1 « Αλκοόλες» | |
3.2 « Κορεσμένες μονοσθενείς αλκοόλες-Αιθανόλη» | |
Εργαστηριακή άσκηση: Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «οξείδωση αιθανόλης». |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΚΑΡΒΟΞΥΛΙΚΑ ΟΞΕΑ | |
4.1 «Κορεσμένα μονοκαρβοξυλικά οξέα ? αιθανικό οξύ» | |
Να μην απομνημονευθεί ο πίνακας 4.1. «Ονομασίες κορεσμένων μονοκαρβοξυλικών οξέων | |
Να μην διδαχθεί η παράγραφος «Στο εργαστήριο» | |
Να μην απομνημονευθεί ο πίνακας «Το οξικό οξύ στη βιομηχανία» | |
4.2 «Γαλακτικό οξύ ή 2-υδροξυπροπανικό οξύ» | |
Εργαστηριακή άσκηση: Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Όξινος χαρακτήρας των καρβοξυλικών οξέων». |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Για τη διδασκαλία του μαθήματος θα χρησιμοποιηθεί το σχολικό εγχειρίδιο «Βιολογία Γενικής Παιδείας Β΄ Γενικού Λυκείου», των Α. Καψάλη, Ι. Μπουρμπουχάκη, Β. Περάκη, Σ. Σαλαμαστράκη.
Η διδακτέα - εξεταστέα ύλη ορίζεται ως εξής:
Κεφάλαιο 1 (Χημική σύσταση του κυττάρου):Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 2 (Κύτταρο: Η θεμελιώδης μονάδα της ζωής): Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο, εκτός των παραγράφων: «Μεταφορά ιόντων - Αντλία Κ+-Νa+» και «Η πλασματική μεμβράνη ως δέκτης μηνυμάτων».
Κεφάλαιο 3 (Μεταβολισμός): Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της παραγράφου: «Παράγοντες που επηρεάζουν τη δράση των ενζύμων».
Κεφάλαιο 4 (Γενετική): Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της παραγράφου «Γενετική Μηχανική».
Σημειώνεται ότι οι εικόνες και τα γραφικά (σχήματα/διαγράμματα) που συνοδεύουν τα κείμενα του σχολικού εγχειριδίου αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης. Τα παραθέματα και οι πίνακες, αν και δεν περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη, είναι χρήσιμο να αξιοποιούνται κατά τη διδασκαλία καθώς προάγουν τη σύνδεση της Βιολογίας με την καθημερινή ζωή και διευκολύνουν την κατανόηση της ύλης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Βιβλίο: «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα», Δ.Λ. Δρίτσα, Δ.Ν. Μόσχου, Στ. Λ. Παπαλεξανδρόπουλου
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
5. Η Βασιλεία του Θεού: όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία
24. Πίστη και Επιστήμη: αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμπληρούμενα;
25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός
28. Τα αφρικανικά θρησκεύματα
29. Ο Ιουδαϊσμός
30. Το Ισλάμ (Α΄)
31. Το Ισλάμ (Β΄)
32.Ο Ινδουισμός (Α΄)
33.Ο Ινδουισμός (Β΄)
35. Ο Βουδισμός
36. Η κινεζική θρησκεία
37. Η ιαπωνική θρησκεία
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Β΄ ΤΑΞΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Βιβλίο: «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα», Δ.Λ. Δρίτσα, Δ.Ν. Μόσχου, Στ. Λ. Παπαλεξανδρόπουλου
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία
25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός
29. Ο Ιουδαϊσμός
30. Το Ισλάμ (Α΄)
31. Το Ισλάμ (Β΄)
32.Ο Ινδουισμός (Α΄)
33.Ο Ινδουισμός (Β΄)
35. Ο Βουδισμός
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Β΄ ΤΑΞΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
H επιλογή των διδακτικών βιβλίων γίνεται από τον Εγκεκριμένο Κατάλογο Ελευθέρων Βοηθημάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το καθένα από τα βιβλία αυτά συνάδει μεν με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ), που είναι βασικός όρος για την έγκρισή τους, αλλά αποτελεί διαφορετική πρόταση υλοποίησης του ΑΠΣ, με διαφορετική δομή και δόμηση της ύλης, διαφορετική παρουσίαση των λεκτικών πράξεων, των μορφοσυντακτικών φαινομένων, κλπ.
Επιπροσθέτως, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να προσαρμόσει τους διδακτικούς στόχους και τη μεθοδολογική προσέγγιση στο διαφοροποιημένο επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών της τάξης, πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τα ΑΠΣ για τις ξένες γλώσσες του Λυκείου.
Το επίπεδο γλωσσομάθειας ορίζεται ως εξής:
ΤΑΞΗ | ΑΓΓΛΙΚΑ | ΓΑΛΛΙΚΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ |
Β΄ Ημερησίου ΓΕΛ |
Β2 έως Β2+ | Α1+ έως Α2 |
Γ΄ Εσπερινού ΓΕΛ, Β΄ τάξη Μουσικών, Καλλιτεχνικών και Εκκλησιαστικών Λυκείων |
Β1+ έως Β2 | Α1 έως Α1+ |
Κατά τη μαθησιακή διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει, αφού μελετήσουν τους δείκτες/περιγραφητές ανά επίπεδο γλωσσομάθειας, οι οποίοι αναφέρονται στην ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, να προσδιορίσουν το επίπεδο γνώσεων των μαθητών τους (μέσω διαγνωστικής - μη βαθμολογούμενης - αξιολόγησης) ώστε να προσαρμόσουν ανάλογα το μάθημά τους. Αυτό θα τους βοηθήσει να επιλέξουν τα γλωσσικά φαινόμενα (λεξιλογικά και μορφοσυντακτικά) που θα διδάξουν στους μαθητές τους, προκειμένου να αναπτύξουν τις γλωσσικές επικοινωνιακές δεξιότητες και να πραγματώσουν τις λεκτικές πράξεις που ορίζονται για τα αντίστοιχα επίπεδα γλωσσομάθειας. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας, πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΑ-ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΚΕΦ. 1: Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Α. Η ένταξη του ατόμου στην κοινωνία
1.1 Η κοινωνικοποίηση του ατόμου
1.2 Παράγοντες διαμόρφωσης της προσωπικότητας
1.2.1 Φορείς κοινωνικοποίησης
1.2.2 Ο ρόλος του ατόμου στη διαδικασία κοινωνικοποίησής του
1.3 Οι κοινωνικές αξίες
1.3.1 Έννοια, κατηγορίες
1.3.2 Διαφοροποίηση των αξιών στο χώρο και στο χρόνο
1.4 Οι κοινωνικοί κανόνες
1.4.1 Έννοια, κατηγορίες
1.4.2 Σχέση κοινωνικών αξιών και κοινωνικών κανόνων
1.4. 3 Προσαρμογή, συμμόρφωση και κοινωνική ανανέωση
1.5 Ο κοινωνικός έλεγχος- Μορφές κοινωνικού ελέγχου
Β. Η αποκλίνουσα συμπεριφορά
1.6 Αποκλίνουσα συμπεριφορά
1.6.1 Παράβαση και έγκλημα
1.6.2 Η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών ως αποκλίνουσα συμπεριφορά
1.7 Το έγκλημα ως κοινωνικό φαινόμενο
1.7.1 Τύποι εγκλημάτων
1.7.2 Νεανική παραβατικότητα - εγκληματικότητα
1.8 Σύγχρονες μορφές εγκλημάτων
1.8.1 Ηλεκτρονικό έγκλημα
1.8.2 Τρομοκρατία
1.9 Πρόληψη και κυρώσεις στην αποκλίνουσα συμπεριφορά
1.9.1 Πρόληψη αποκλίνουσας συμπεριφοράς
1.9.2 Κυρώσεις στην αποκλίνουσα συμπεριφορά
1.9.3 Σωφρονισμός, φυλακή και επανένταξη
ΚΕΦ. 2: Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ-
2.1 Το ΑΕΠ και η οικονομική ευημερία
2.2 Ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας
2.3 Ο ρόλος του κράτους στην οικονομία
2.4 Ο κρατικός προϋπολογισμός
2.4.1 Δημόσια Έσοδα
2.4.2 Δημόσιες Δαπάνες
2.5 Ισοζύγιο: Πλεονασματικό ή Ελλειμματικό
2.6 Δημόσιος Δανεισμός
ΚΕΦ. 3: Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
3.1 Μορφές πολιτευμάτων
3.2 Το πολίτευμα της Αθηναϊκής δημοκρατίας
3.3 Το πολίτευμα της Ελλάδας
3.4 Εκλογές και εκλογικά συστήματα
3.5 Έννοια και ρόλος του Συντάγματος
3.6 Βασικές αρχές του Συντάγματος
3.6.1 Η λαϊκή κυριαρχία
3.6.2 Το κράτος δικαίου
3.6.3 Το κοινωνικό κράτος
3.6.4 Η διάκριση των λειτουργιών
ΚΕΦ. 4: Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
4.1 Η νομοθετική λειτουργία
4.2 Η εκτελεστική λειτουργία
4.2.1 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
4.2.2 Η κυβέρνηση
4.2.3 Η δημόσια διοίκηση
4.2.4 Ανεξάρτητες διοικητικές αρχές
4.3 Η δικαστική λειτουργία
ΚΕΦ. 5: ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΗ
5.6 Το φαινόμενο της διαφθοράς
5.6.1 Έννοια και συνέπειες
5.6.2 Φορείς και μέσα αντιμετώπισης
ΚΕΦ.7: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
7.1 Οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας
7.1.1 Το ανθρώπινο δυναμικό
7.1.2 Οι φυσικοί πόροι
7.2 Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας
7.2.1 Η γεωργία
7.2.2 Ο τουρισμός
7.2.3 Η ναυτιλία
7.2.4 Η ενέργεια
7.2.5 Άλλοι τομείς: τρόφιμα, φάρμακα κτλ
ΚΕΦ. 8: ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε.
8.1 Ίδρυση και εξέλιξη
8.4 Ευρωπαίος πολίτης
8.6 Πολιτισμικά χαρακτηριστικά της Ε.Ε
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΑ-ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΚΕΦ. 1: Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Α. Η ένταξη του ατόμου στην κοινωνία
1.1 Η κοινωνικοποίηση του ατόμου
1.2 Παράγοντες διαμόρφωσης της προσωπικότητας
1.2.1 Φορείς κοινωνικοποίησης
1.2.2 Ο ρόλος του ατόμου στη διαδικασία κοινωνικοποίησής του
1.3 Οι κοινωνικές αξίες
1.3.1 Έννοια, κατηγορίες
1.3.2 Διαφοροποίηση των αξιών στο χώρο και στο χρόνο
1.4 Οι κοινωνικοί κανόνες
1.4.1 Έννοια, κατηγορίες
1.4.2 Σχέση κοινωνικών αξιών και κοινωνικών κανόνων
1.4. 3 Προσαρμογή, συμμόρφωση και κοινωνική ανανέωση
1.5 Ο κοινωνικός έλεγχος- Μορφές κοινωνικού ελέγχου
ΚΕΦ. 2: Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
2.1 Το ΑΕΠ και η οικονομική ευημερία
2.2 Ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας
2.3 Ο ρόλος του κράτους στην οικονομία
2.4 Ο κρατικός προϋπολογισμός
2.4.1 Δημόσια Έσοδα
2.4.2 Δημόσιες Δαπάνες
2.5 Ισοζύγιο: Πλεονασματικό ή Ελλειμματικό
2.6 Δημόσιος Δανεισμός
ΚΕΦ. 3: Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
3.1 Μορφές πολιτευμάτων
3.2 Το πολίτευμα της Αθηναϊκής δημοκρατίας
3.3 Το πολίτευμα της Ελλάδας
3.4 Εκλογές και εκλογικά συστήματα
3.5 Έννοια και ρόλος του Συντάγματος
3.6 Βασικές αρχές του Συντάγματος
3.6.1 Η λαϊκή κυριαρχία
3.6.2 Το κράτος δικαίου
3.6.3 Το κοινωνικό κράτος
3.6.4 Η διάκριση των λειτουργιών
ΚΕΦ. 4: Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
4.1 Η νομοθετική λειτουργία
4.2 Η εκτελεστική λειτουργία
4.2.1 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
4.2.2 Η κυβέρνηση
4.2.3 Η δημόσια διοίκηση
4.2.4 Ανεξάρτητες διοικητικές αρχές
4.3 Η δικαστική λειτουργία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Β? ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΕΦ. 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
1.1 Διάκριση των επιστημών
1.1.1 Φυσικές επιστήμες: Αρχές, νόμοι και τάσεις
1.1.2 Κοινωνικές επιστήμες: Αρχές, νόμοι και τάσεις
1.1.3 Διαφορές φυσικών και κοινωνικών επιστημών
1.2 Λόγοι εμφάνισης των Κοινωνικών Επιστημών.
1.3 Η διεπιστημονικότητα στις Κοινωνικές Επιστήμες
1.4 Μέθοδοι και Τεχνικές Έρευνας
1.4.1 Συγκριτική μέθοδος
1.4.2 Ιστορική μέθοδος
1.4.3 Ποσοτική και ποιοτική έρευνα
1.4.3.1 Η συνέντευξη
1.4.3.2 Η παρατήρηση
ΚΕΦ. 2: ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Α. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ
2.1 Το αντικείμενο της Πολιτικής Οικονομίας
2.2 Το οικονομικό πρόβλημα
2.2.1 Η κατανομή των πόρων
2.2.2 Η οικονομική ανάπτυξη
2.2.3 Η οικονομική σταθερότητα
2.2.4 Η διανομή του εισοδήματος
2.2.5 Η επίλυση των οικονομικών προβλημάτων
2.3 Η γένεση της οικονομικής σκέψης (Ξενοφών, Αριστοτέλης)
2.5 Οι νόμοι της οικονομίας της αγοράς και η διαμόρφωση της τιμής του εμπορεύματος (Άνταμ Σμιθ)
Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
2.1 Το Δουλοκτητικό Σύστημα
2.2 Το Φεουδαρχικό σύστημα
2.3 Το Καπιταλιστικό σύστημα ή οικονομία της αγοράς
2.4 Το Σοσιαλιστικό σύστημα ή σχεδιασμένη οικονομία
ΚΕΦ. 3: ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
3.1 Ορισμός και αντικείμενο της κοινωνιολογίας
3.5 Κοινωνική διαστρωμάτωση και κοινωνική κινητικότητα
3.5.1 Κοινωνικό στρώμα και κοινωνική τάξη
3.5.2 Κοινωνική θέση και κοινωνικός ρόλος
3.5.3 Κοινωνική κινητικότητα
ΚΕΦ. 4: ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Α΄ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
4.1 Η πολιτική
4.1.1 Πολιτική: τέχνη και επιστήμη της διακυβέρνησης
4.1.2 Το θεμελιώδες πολιτικό πρόβλημα:
α. Περισσότερη ισότητα/δικαιοσύνη ή αποτελεσματικότητα
β. Η πολιτική υπηρετεί αξίες ή συμφέροντα
Β΄ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ
4.1 Γενικά περί πολιτικής θεωρίας και ιδεολογίας
4.2 Φιλελευθερισμός
4.3 Συντηρητισμός
4.4 Σοσιαλισμός
4.5 Αναρχισμός
4.6 Φασισμός
4.7 Κοινοτισμός
4.8 Πολιτική οικολογία ? Περιβαλλοντισμός
4.9 Θρησκευτικός φονταμενταλισμός
ΚΕΦ. 5: ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
5.1 Το φαινόμενο της διαφθοράς
5.2 Το ηλεκτρονικό εμπόριο
5.3 Η μετανάστευση
5.3.1 Κατηγορίες και αίτια μετανάστευσης
5.3.2 Κοινωνικές- οικονομικές- πολιτικές συνέπειες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ Η/Υ
Β? ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διδακτέα ? εξεταστέα ύλη είναι όλες οι θεματικές ενότητες εκτός των:
Για τη θεματική ενότητα 3.1 να γίνει περιγραφή των βασικών λειτουργιών ενός Λ.Σ. με αναφορά στην αναγκαιότητα τους, καθώς και στα Λ.Σ. κινητών συσκευών και σε σύγχρονα περιβάλλοντα διεπαφής.
Στα υπόλοιπα μαθήματα των Μουσικών, Καλλιτεχνικών και Εκκλησιαστικών Λυκείων ισχύει η διδακτέα - εξεταστέα ύλη των Ημερησίων Γενικών Λυκείων όπως καθορίζεται από την παρούσα απόφαση.
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Αθήνα, 22-10-2014
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ |